J. R. Ward: Feloldozott szerető - Egy regénylakás könyvei J. R. Ward: Feloldozott szerető - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:

J. R. Ward: Feloldozott szerető

Írta: Gretty | 2012. július 15., vasárnap | 15:23

Eredeti cím: Lover Unbound
Fülszöveg: A New York állambeli Caldwellben halálos harc folyik a vámpírok és gyilkosaik között… 
A könyörtelen Vishous pusztító átokkal kénytelen együtt élni, és azzal a rémisztő képességgel, hogy a jövőbe lát. Az apja által vezetett harcosok táborában nőtt fel, ahol sokszor bántalmazták. A testvériség tagjaként nem érdeklik az érzelmek, csupán az Alantasok Társaságával folytatott háború. 
Mégis egy emberi lény, Jane Whitcomb doktornő menti meg a biztos haláltól, akinek feltárja lelkét és szenvedéseit, és életében először megtapasztalja az igaz szerelmet. Sorsát azonban így sem kerülheti el, hiszen előre látta; a nőnek nincs helye az életében.
Kezembe akadt, mert...
bár barátnőm megmondta, hogy Butch könyve után nem fogom kibírni, hogy ne kezdjek bele V könyvébe, én nem hittem neki. Aztán szépen rájöttem, hogy mennyire igaza van, hisz szinte rám vetette magát.
Le kell szoknom a barátnőkkel való ellenkezésről! :)

Közös történetünk:
És én csak kérek valamit, és már teljesül is. :)
Már ami az alantasos részt illeti, mert ebben a részben szerencsére nem kellett róluk olvasnom. Kaptam viszont Kiválasztottakat, és köszi írónő, hogy így felvezetted Pury könyvét, mert most már azt is azonnal a kezembe kell vennem.

De amit nem kaptam meg... V és Butch még mindig nem egy pár, és értem én, hogy miért nem, de egyszerűen léteznie kell egy olyan univerzumnak, ahol mégis, mert muszáj, mert egyszerűen annyira imádni valóak együtt, az a kötődés... (És nem csak én érzem így. Ezt találtam, és mikor megláttam, kb melléültem a széknek. ISBN számot rá, és postázzátok!)

Sosem vonzottak a fanficek, de könnyen lehet, hogy miattuk muszáj lesz írnom egy alternatív verziót a könyveikről a saját szám íze szerint, mert Butch és V a tökéletes pár.

Amit egyébként Ward is érezhet valahol, mert Jane, és a megoldás vele kapcsolatban elég felemás lett. Értem én, hogy meg kellett oldani valahogy a halhatatlanságot, de ez a verzió kicsit olyan, mintha félúton kifogyott volna a benzin. Az Őrzős csavarral nagyon jól indított, de aztán... jól elbarmolta a végét, no.

Pedig az utolsó száz oldalig hibátlanul vitte a sztorit. Nekem a mellékszálak kifejezetten tetszettek, Phury-t szépen felvezette, (egyre jobban imádom a vámpírt) Johnny fiú továbbra is nagy kedvenc, bár Xhextől a hideg futkos a hátamon.
V visszatekintései durvák, és nagyon megindítóak, még a mamit is kedveltem.
Az a kis félrevezetés Cormia személyiségével, hogy akár mennyire illene is V-hez... külön bosszantóan jó volt. ;)

Jane is egész jó karakter, mélysége is valamivel több van, mint a korábbi feleknek. (Ettől függetlenül egyre erősebben érzem, hogy a csajok elég egyformák.)
Ám a kettejük szerelme... Csapnivaló! Talán a legrosszabb az összes eddigi könyv közül. Hiteltelenné tette az egész Jane karaktert az, hogy 2, azaz kettő nap elég volt, hogy a hatkamrás szívtől és a Stockholm-szindróma félelmétől eljusson az Örökké szeretlek, nem tudok nélküled élni állapotig. Ennyit arról, hogy tanult nő!
És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy ez egy fikció, és akkor már miért ne férhetne bele mindez.
Egy frászt!
A Butch-V vonalat gyönyörű szépen, megindítóan, érzelmekkel teli meg tudja írni, Jane-t meg csak úgy "rádobja" V-re?
Ordít a kényszermegoldás az egészről, amit megkoronáz a végével.

"- Imádom nézni, ahogy eszel. Lenyűgöz. Azt szeretném, ha annyit ennél, hogy teljesen tele legyél, aztán elaludj a székedben!...- És azután mi történne?- Anélkül, hogy felébresztenélek, odavinnélek az ágyra, és egy tőrrel a kezemben vigyáznék rád, amíg alszol."


Persze értem én, hogy mennyire elalélásra késztet az ősember stílus, de ennyire azért mégsem.

Ha nem lett volna tele a könyv azzal a sok hihetetlenül vicces szituációval, párbeszéddel; ha nem hanyagoltuk volna most az alantasokat; ha nem lett volna épp megfelelő mértékű a többi szereplő jelenléte... Hát csak a fő párt szempontjából nézve, ez a rész most hatalmas csalódás lenne számomra.

"- Jöttem megnézni, hogy élsz-e még.Jane akaratlanul is elmosolyodott.- Jézus, Manello, hogy te milyen romantikus vagy!- Pocsékul nézel ki. - Most pedig ez a bók. Hagyd abba, mert a végén még elpirulok!"


És nem, nem a megvalósulatlan Butch-V páros frusztráltsága szól belőlem. Szeretni akartam Jane-t, (szerettem is) drukkoltam kettőjüknek, de akkor is hiteltelen, összecsapott és kidolgozatlan volt kettőjük egymásra találása, és ezt nagyon sajnálom.

Már csak azért is, mert olyan apró nüanszoknál, mint a szertartások, a vámpírfiúkák személyiségének kidolgozása, ott bezzeg brillírozik.

Nagyon tetszik például ez a kézzel készített étel dolog. Ha engem is ilyen szépen méltatnának ilyen esetekben, talán többet főznék. :)

És V, meg a kis szokásai. Nekem bejött, és kifejezetten csodálkozom, hogy Amerikában nem bannolták még ezt a könyvet, a benne található segédeszközök, vagy a mértéktelen ivás és/vagy dohányzás és/vagy drogfogyasztás miatt. :)

Egyébként elgondolkodtam ezen a vámpír akarok lenni dolgon, és arra jutottam, hogy túl azon, hogy az örök élet opcióval elégséges könyvet tudnék elolvasni, még az is nagyon szimpatikus, hogy a szervezetem mennyire ellenálló lehetne a különböző megterhelésekkel szemben. Persze nem akarom elinni a májam, de mondjuk a bal térdembe zumba közben nyilalló fájdalomtól el tudnék búcsúzni, úgy igazán.

Ó, és elkezdtem készíteni egy amolyan ki kire gerjedt, mielőtt párra lelt folyamatábrát, mert egész jót derültem, mikor feltűnt, hogy mennyire belterjesen ismerkednek a Testvériség tagjai. :)

Szóval ez a rész egészen addig hibátlan, míg a fő pár egymásra találását nem említjük, de megbocsátom, mert B és V két közös jelenete gyakorlatilag törölte az agyamat, olyan romantikus volt. Ha ilyeneket tudna írni a fő párok közé, csak úgy szórnám a ötösöket a könyveire...
Kiadó: Ulpius

Értékelés: 



Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

2 megjegyzés:

  1. Azt az említett folyamat ábrát meg lehet itt valahol találni? Kíváncsi vagyok, mert így még nem gondoltam át, hogy ki kire is "gerjedt" stb...

    Egyébként pedig... azt kell mondjam egyet értek azzal amit írtál, bár ez az egyik pillanatról a másikra egymásba szeretünk rész mindegyik karakternél megfigyelhető, Wrath-Beth, nekik se kellett olyan sok idő, illetve Rhage is azonnal totál szerelmes lett Mary-be.
    A mellékszálakat nem tartoztak a kedvenc részeim közé, bár az, hogy az alantasokkal nem sokat foglalkozik az feldobta a kedvemet, de... inkább olvastam volna inkább róluk, mint John-ról. Nem tehetek róla, egyszerűen irritál John karaktere.

    VálaszTörlés
  2. @Raina
    Ööö... na, megfogtál. :) Még nincs ábra, de összekapom magam, és megpróbálok készíteni egyet, amin lehetőleg el is lehet igazodni. :)

    VálaszTörlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved