Rachel Caine: Üvegház - Egy regénylakás könyvei Rachel Caine: Üvegház - Egy regénylakás könyvei
Friss posztok:

Rachel Caine: Üvegház

Írta: Gretty | 2012. július 11., szerda | 09:30

Eredeti cím: Glass Houses
Fülszöveg: Claire Denvers nagy reményekkel kezdi meg tanulmányait a poros kisváros, Morganville egyetemén, de reményei hamarosan rémálommá változnak, amikor összetűzésbe kerül a helyi lányokkal, akik gyorsan megtanítják neki, hogy hol is a helye az iskolai rangsorban. Valahol a sor legvégén. Miután súlyosan megfenyegetik, Claire kénytelen menekülni a kollégiumból, és szűkös anyagi lehetőségeihez képest elfogadható albérlet után nézni a városban. Így kerül az Üvegházba, és így szerez új barátokat és lakótársakat a különc Eve, a lázadó Shane és a titokzatos Michael személyében, aki valamilyen furcsa oknál fogva sosem mutatkozik nappal a többiek előtt. Nemcsak az Üvegház, hanem egész Morganville hemzseg a titkoktól. Azt mondják, a kisvárost valójában a vámpírok irányítják, és nem ajánlatos ujjat húzni velük. Claire érkezésével felborítja a fennálló rendet, és ahogy egymás után bukkannak elő az ősi titkok, úgy kerülnek Claire és barátai egyre nagyobb veszélybe. A házuk előtt pedig már kezdenek felsorakozni a vérszomjas élőhalottak.

Kezembe akadt, mert...
az Agave a Könyvhéten orv támadást intézett ellenem a ládikós könyveivel, s mivel korábban már nézegettem a könyvet, nem bírtam megállni, hogy beszerezzem.

Közös történetünk:
Azzal a figyelmeztetéssel kezdődik, hogy helyenként bicskanyitogató véleményemre lehet számítani, így továbbolvasás után reklamációt nem fogadok el!

Lassan kezdem megszokni, hogy vannak a piszok jó könyvek, vannak a pocsék könyvek, van a kettő között rengeteg, ami jó könyv... és most kezdem tanulni, hogy vannak könyvek, amiket annak ellenére imádok, hogy tulajdonképpen utálnom kellene, és pici fejecskémben bizony nincs magyarázat a miértekre.

Az Üvegház is pont egy ilyen könyv!

Annyi a lyuk a történetben, hogy az ablakon lévő szúnyoghálóm ahhoz képest míves munkával kidolgozott keleti szőttes, ráadásul hemzsegnek a Rugdossa már meg őket valaki!-karakterek, mégis nagyon jól szórakoztam, és esz a fene a folytatásért.
És nem, nem a mazochista módon szerettem a könyvet, hanem TÉNYLEG szerettem a könyvet!

Hmm... Fura!

Kezdem a fekete levessel, és jelzem, igyekszem erőteljesen visszafogni magam!

A főszereplő kiscsaj, Claire egy zseni, aki már 16 évesen az egyetem padjait koptatja. - Jesszus anyám, ez mekkora közhely!
De tudjuk tetézni, mert Claire nem ám amolyan bölcsész-féle. Neeem! Ő a kis természettudományos érdeklődésével akar baromira NEM eredeti karakter lenni.

És itt most álljunk meg egy pillanatra! Nem az a bajom alapvetően, hogy valaki lány létére szereti a fizikát és kémiát. Ez nagyon becsülendő dolog! De hol vannak a versekért rajongó tinilányok? Úgy eltűntek, és a helyükre érkeztek a kezdetben még eredetinek számító, geek-be hajló kamaszok, akik mára még nagyobb klisévé nőtték ki magukat. És már úgy unom, hogy egy szerző nem mer elrugaszkodni a sablonoktól, hogy Elena szavait idézve, fakírpadba tudnám verni a fejem, olyan ideges leszek tőle.

Meg ez a zseni 16 éves dolog. Na ne mááár! Főleg azért nem veszi be a gyomrom, mert Claire-t simán felvették volna a Yale-re is, de nem, a drága szülők csak Morganville-ig engedték el, mondván ne legyen messze tőlük.
Könyörgöm, hát nem tök mindegy, ha alapvetően se így, se úgy nem találkoznak?

Ez a Claire zsenigyerek, ezért tegyük be egyetemi környezetbe úgy hülyeség, ahogy van. Lazán működhetett volna a dolog, ha teszem azt 18-19 éves, csak csöppet befordult, ha tanulásról van szó.

Mondjuk eleve nem látszott a karakteren, hogy hú, de okos lenne, bár ugye az érettség és az intelligencia-hányados nem áll szoros összefüggésben. És ennek szegénykém iskolapéldája volt.

Irritált, mint a kénsav, amit a hátára locsoltak.

És itt megint el kell gondolkodni. Kétfelé is. Eleve fura, hogy pár óra után kiengedik a kórházból ilyen sérüléssel, és semmi baja nem lesz, ha vagy hatszor rácsapnak a sebre. De jó, legyen, én nem vagyok orvos, és alaposabban nem is néztem utána e témának.
Az viszont már erősen túlzás, hogy egy egyetemen, még ha az amcsi egyetem is, és történetesen egy vámpíroktól hemzsegő kisvárosban van, ennyire nyíltan lehet szadistának lenni a másikkal.

Oké, oké! Ez egy erősen darkos regény, de amit Monica és nem is túl pici sleppje művelt, az már annyira durva volt, hogy erőltetettnek éreztem.

Ha találkoznék egyszer Rachel Caine-nel, kétségbe esve próbálnám neki elmagyarázni a Kevesebb néha több! örökbecsű kijelentés értelmét.

Szóval Claire gáz volt, az egyetem is, Monica és barátnői is... talán még a vámpírmítosz is. (Most akkor kimehetnek a napra, vagy sem? Úgy vettem észre olvasás közben, hogy ezt még maga az írónő sem tudta eldönteni írás közben.)

Érdekes kis világ, de tele következetlenséggel, és helyenként nagyon erőteljes Buffy utánérzetem volt.

De! ... mert itt jön a de.

Szerettem a regényt, pont azért, mert nem volt annyira rózsaszín, volt valami egészen különleges atmoszférája, a szereplők közül azért sokan egész jól sikerültek, ráadásul egy jelenettel olyat villantott Caine, hogy megvett kilóra. (Később visszatérek ide!)

A világ, bár Buffy-t idézi, és a könyv amúgy sem túl eredeti jó pár dologban, mégis üdítően hatott. Gonosz, számító vámpírok? Működött, de azért remélem, hogy a későbbi részekben letisztázzuk, hogy akkor mik is a korlátaik, mert itt még eléggé a zavarosban halásztam.

S bár nem hemzsegett a poénoktól, azért halvány humora is volt.
"- A fenébe - morogta Shane, és undorodva köpött egyet. Nem tudok megütni egy lányt. Tessék, Claire. Üsd meg te! - Azzal odadobta Claire-nek az ütőt."

Az Üvegház többi lakója pedig... Ó, hát őket nagyon szerettem!

Pedig Eve goth karaktere is elég klisé-szagú, mégis megmaradt a fogyasztható kereteken belül.
Shane először kaptafa szépfiúnak tűnt, de később elkezdett kibontakozni, és akkor már nem vudu babáztam vele a gondolataimban.
Ha egyszer film lesz belőle,
remélem ő játssza majd Michaelt.
Michael meg... hát ő Michael. Kábé az első megnyilvánulásával jött a szerelem, ami nem is múlt el végig. (Itt most sok oldalnyi rajongói nyáladzást tessék elképzelni, amint méltatom. Ohh, Májköl!) De lányos rajongásomat félretéve, pusztán szigorúan nézve eleve ő volt a legeredetibb szereplő az egészben, és nem csak azért, mert gyenge mezőnyben könnyű muzsikálni.

Ez a kis kompánia nagyon jól sikerült, és rendesen meg is mentették a regényt. Úgy látszik, Caine is az a fajta író, aki a fő szereplőjét úgy elrontja, ahogy csak lehet, a kvázi mellékszereplőkkel meg brillírozik, mintegy véletlenül. De legyen, ezúttal elnéző leszek vele, mert megmagyarázhatatlan módon, a könyv folyton visszahúzott magához.

És volt az a rész... Egy csókjelenet, amire azt kell hogy mondjam, talán az eddigi legjobb első csók-jelenet volt, amit csak olvastam.
Bezony! Ez a nő agyonvágott egy csomó jó ötletet, ami a történetet illeti, belezavarodott a saját világába, túlerőltette a karaktereit, különösebben még humora sincs, erre megír egy olyan jelenetet, hogy lefolytam az ágyról gyönyörűségemben.
Ha a könyvön keresztül ad egy gyomrost, akkor sem lett volna nagyobb a meglepetésem.
És azután a rész után már végem volt. Magához láncolt, és eszem ágában sincs félbehagyni a sorozatot, mert ha könyvenként egy ilyet villant, akkor mi nagyon jóban leszünk, és már megérte kinyitni az adott kötetet.

Úgyhogy ezennel tiszteletteljesen kérem szépen az Agave Kiadót, hogy legyen kedves folytatni a sorozatot, mert ha elfogy a következő részem, akkor még a végén kopogtatni fogok, és lehet, hogy gonosz vámpírként. :)
Tudom, hogy jót tenne, ha többet olvasnék angolul, és rá is fogok vetemedni, ha nincs más választás, de kééérem szééépen! (Csak így, mint a hülyegyerekek.)

Akik pedig hezitálnak a könyvvel kapcsolatban, azt üzenem, hogy bátran vágjanak bele! Pár órányi élményt biztos fog nyújtani, garantálom, hibák ide vagy oda!

Kiadó: Agave

Értékelés:  meg még mondjuk egy fél :)

Ez a videó pedig nagyon jó, igaz nem csak az első részhez csinál kedvet. Egyedül Shane-nel nem értek egyet benne, de kárpótol a Placebo zenéje, ami tökéletesen visszaadja a könyv hangulatát.

Ha tetszett a poszt, oszd meg másokkal is!

9 megjegyzés:

  1. az első poszt, ami után azt mondom, hogy kézbe kéne venni.jól sikerült.:))

    VálaszTörlés
  2. @Nima: ó, ennek nagyon örülök. :)
    Jó kis könyv ez, ha elfogadod a hibáit. Szerintem neked tetszene, főleg így, hogy most már tudod, hogy tele van logikai bakival. De egy délutánnyi szórakozásnak tökéletes.

    VálaszTörlés
  3. furcsa, de engem a logikai bakik csak akkor zavarnak, ha egyébként nem élvezem a történetet. igazából nagyon kevés a tökéletes könyv, már ha egyáltalán létezik ilyen, és elég toleráns vagyok. pár erős karakter, _olyan_ hangulat, izgalmas történet, és már meg is vettek kilóra.

    VálaszTörlés
  4. @Nima: azt mondanám, hogy a hangulata a legerősebb.
    De akármennyire is szerettem a sztorit, a főszereplő kő gagyi, és emiatt köré épített pár olyan dolgot, ami miatt feltűntek az erős logikai bakik.
    Viszont a mellékszereplőkkel javított.
    Én azt veszem észre magamon, hogy így leülepedve már akár négyesre is értékelném - persze nem fogom -, mert hiányzik a hangulata, a sodrása.
    Egy picivel több humor kellene még bele, és én sem említettem volna meg a bakikat, csak hagytam volna magam beburkolni a könyv által. :)

    VálaszTörlés
  5. Ó, igen, én ugyanezt érzem evvel a sorozattal kapcsolatban, amit Te. :) Hiába látom a hibáit; attól függetlenül magába szippantott a világ, és eléggé aggódom, vajon kiadják-e a 3. részt, mert ugye manapság nem lehet tudni sajnos... :/ Az Agave annyit írt a kérdésemre, hogy idén biztosan nem, a jövő évről pedig még ők sem tudnak semmit. :(
    Megnéztem a trailert is, jó volt, de Shane tényleg nem nagyon passzol, akkor már inkább Kellan Lutzot tudom elképzelni a "szerepben", és nem, nem a Twilight miatt. :D Egyszerűen csak a hozzá passzoló típus, szerintem. ;)

    VálaszTörlés
  6. @Marée Noire: én úgy vagyok ezzel a sorozattal, hogy biztos folytatom. Ha a jövő évi kiajánlóban nem lesz benne a 3. rész, akkor angolul szerzem be.
    Sajnálom egy kicsit egyébként, mert a mai dömpingben ennek a szériának is abszolút helye van szerintem.

    Kellan szerintem túl férfias a szerepre, de tény, hogy jobb, mint az, aki a videóban van. :)

    VálaszTörlés
  7. @Gretty: Oké, jogos, helyesbítek: mondjuk az 5 évvel ezelőtti Kellan. :D
    Én sajna körömrágva izgulok a megjelenésért, mert nemigen tudok semmilyen nyelvet, főleg nem annyira, hogy olvassak rajta, még szótárazva sem... :/ Ugyanez a nagy bánatom Kim Harrison könyveivel is, úgy olvasnám a folytatást, de hiába.

    VálaszTörlés
  8. @Marée Noire: ó, én két angol nyelvű könyv alatt rájöttem, hogy tilos olvasás közben a közelben tartani a szótárt, mert úgy nem lehet haladni. De tény, hogy jobbára én is csak a YA-kkal merek megpróbálkozni. (A Harlequin Teen könyvek például majdnem olyan gyorsan mennek, mint a magyar nyelvűek, de azok legtöbbször alapszintű angollal már olvashatóak.)
    Kíváncsi leszek Caine nyelvezetére, és remélem, hogy menni fog, de ha eleinte nem is annyira, akkor is megéri, mert egyszer csak belejövök. :)

    Kim Harrisont nem ismerem, de sajnálom, hogy stop alatt vannak a könyvei. :(
    Egyébként az ilyenek miatt úgy bánom, hogy nem vettem komolyabban a suli alatt az angolt. Akkor már rég nem is olvasnék magyarul szerintem.
    Bár így legalább a magyar piac még tartható. Ha globálisan kellene kiválasztanom a következő olvasmányomat, lehet meg is bolondulnék a döntésképtelenségtől. :))

    VálaszTörlés
  9. Óóóó.. Imádom ezt a sorozatot, de a 3. részét még nem adták ki magyarul..:(

    VálaszTörlés

Ez a blog az ÖnTörvényű Bloggerek Klubjának tagja! Bárminemű plagizálás az Éhezők viadalán való azonnali részvételt vonja maga után!

Ha vinnél valamit, merthogy nem közkincs ám ez itt...

Creative Commons Licenc
Gretty Gretty szerint a világ - Egy regénylakás könyvei című műve Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! 3.0 Unported Licenc alatt van.
DMCA.com .

Ha üzennél...

Név

E-mail *

Üzenet *

Bemutatópéldány
Vendégszerepléseim a Klubrádió (95,3) Bemutatópéldány című műsorában, ahol Tímár Ágnessel beszélgetünk könyvekről.
.
 
Support : Creating Website | J. | Mas
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2010-2013 Egy regénylakás könyvei - All Rights Reserved